Project Description
Lokacija: OŠ Vrhovci
Čas izvedbe: maj — oktober 2017
Izvajalec: Društvo Pazi!park, Studio Senca, Arhitekturni biro Štrukelj
Avtorji in sodelujoči: Andreja Štrukelj Sinčič, Martin Turk, Urška Kranjc, Meta Petrič, Gaja Trbižan, Maša Šorn
Projekt je sofinancirala Mestna občina Ljubljana, Četrtna skupnost Rožnik
Društvo Pazi!park je spomladi 2017 ponovno izvedlo projekt Pazi! Kamera, s katerim skupaj z otroci analizira odprti šolski prostor in ugotavlja kako ga vidijo uporabniki – otroci. Sodelovali so učenci druge triade Osnovne šole Vrhovci. S telefoni so posneli ogromno zanimivih komentarjev odprtega prostora šole, velikega in malega igrišča, gozdiča, športnih igrišč, malega atrija ob šolski avli in tudi parkirišča, na koncu pa so skupaj z režiserjem Martinom Turkom posnetke zmontirali v kratek filmček.
Poleg načina igre so otroci skozi posnetke razkrili tudi svoje vtisi in včasih čustvene odzive. Pokazali so, kako poteka njihova samostojna igra, za kakšno igro se odločajo sami in kako se igrajo v skupini, kdaj in koliko so pripravljeni tvegati, česa se naučijo, kako se spopadajo z družabnimi zapleti, nevarnostmi, skušnjavo in podobnimi situacijami. Zelo so pozorni na aktivnosti, ki so prepovedane, na kar se odzivajo različno.
Za pojav »igre« velja, da je svobodna, domiselna. Človek oz. otrok se igra takrat, ko sam izbira ali določa kaj bo počel, zato je razumljivo, da otroci radi preizkušajo meje dovoljenega in sami presojajo, kdaj je nekaj dovolj varno, da lahko poskusijo. Preprost tobogan posebej starejši otroci pogosteje uporabljajo za plezanje navzgor kot za spuščanje navzdol. Plezalo je najboljše igralo, ker se lahko okrog njega »podijo« in stara gugalnica, ki je odvržena v grmu je »carska«, saj se tam lahko v miru pogovarjajo.
Igra dopolnjuje formalni šolski program, zato so možnosti za kakovostno igro sestavni del spodbudnega učnega okolja. Skozi igro otroci komunicirajo in se družijo, se spoznavajo z vlogami in odnosi v družbi, preizkušajo in izboljšujejo svojo telesno sposobnost, krepijo zdravje, širijo svojo ustvarjalnost in logično razmišljanje… Igranje otroke naredi srečnejše in jim omogoči, da se razvijejo v odrasle osebe s številnimi fizičnimi, družbenimi, čustvenimi in razvojnimi sposobnostmi.
Vabljeni k ogledu kratkega filma o tem kaj učenci OŠ Vrhovci menijo o šolskem igrišču!